کد خبر 349567
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

استقلال‌طلبان اوکراین از کشف یک گور دسته‌جمعی جدید در نزدیکی محل اردوی شبه‌نظامیان وفادار به کی‌یف خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «آندری پورگین» معاون نخست‌وزیر جمهوری خودخوانده دونتسک امروز یکشنبه از کشف یک گور دسته‌جمعی جدید در نزدیکی شهر دونتسک خبر دادند.

«پورگین» گفته که عملیات نبش این گور هنوز کامل نشده و پس از اتمام کار بیرون کشیدن اجساد، تعداد دقیق قربانیان اعلام می‌شود.

بر اساس گفته‌ای این مقام استقلال‌طلب، این گور در حوالی روستای «نیژنیایا کرینکا» پیدا شده، مکانی که دو هفته پیش شاهد کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت قتل کشتگان داخل این گورها را بر عهده نگرفته است ولی آخرین تحول نظامی روستای «نیژنیایا کرینکا»، دو هفته پیش روی داد و آن عبارت بود از اردو زدن نیروهای گارد ملی اوکراین؛ گاردی که از نیروهای ذخیره ارتش تشکیل می‌شود و استقلال‌طلبان آن را گروهی با گرایشات خشن دست راستی توصیف می‌کنند.

پس از روی کار آمدن دولت غربگرا در اوکراین، مردم شرق این کشور که اکثرا روس‌تبار هستند درصدد خودمختاری برآمدند، حرکتی که به درگیری با ارتش، کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان، آواره شدن صدها هزار نفر و حتی انهدام چندین فروند جنگنده اوکراینی منجر شد و هنوز هم قرارداد صلحی برای پایان دادن قطعی به این درگیری‌ها و مشخص شدن تکلیف این مناطق منعقد نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس